Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mitsubishi Lancer EVO X

18. 4. 2009
A je to tady. Nejdravější, nejďábelštější, nejdynamičtější Lancer opět přichází. A díky prvním fotografiím nám padá kámen ze srdce. Nebude to žádný oplastovaný ošklivý sériák, ale silniční kladivo s designem téměř bezezbytku převzatým z konceptu! Popravdě řečeno, kdyby dalo Mitsubishi na design z velkosériového klasického modelu a zapomnělo na Concept X, asi bychom nad značkou udělali křížek a šli bychom se modlit k jiné ikoně. Jenže nyní už je vše jasné. Mitsubishi odhalilo první fotografie standardního EVO X, kde je jasně vidět, že modlit se k desítce můžeme dál.Takže vůz představený v Detroitu byl skutečným sériovým vozem, který půjde do výroby a ještě tento podzim. Nový model bude disponovat novým systémem na řízení trakce S-AWC, poslední generaci AWD systému s redirekcí distribuce točivého momentu (s aktivním diferenciálem ACD) i brzdné síly a spoustou hlídací elektroniky. Ta nebude do vozu ale moc zasahovat, jen pomůže v nejzazších situacích usměrnit vůz do správného směru.Zatím nejsou známé žádné výkonové parametry motoru. Víme o něm, že bude mít hliníkový blok i hlavu válců, variabilní časování ventilů MIVEC a stejný objem motoru jako dnes - 2,0 l. Vůz bude mít zatím pouze šestistupňovou manuální převodovku, později se objeví snad i dvouspojková, extra rychlá DSG. Převodovka DSG je však chráněna několika patenty Volkswagenu, který vše však pravděpodobně ukončí a na této technice bude vydělávat. Mitsubishi EVO X by se mělo dodávat jak s DSG, tak i s klasickou šestistupňovou převodovkou.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář